Transavia – Het Antwoord

Nee, ik bedoel hiermee niet dat Transavia het antwoord is voor al uw problemen. Noch voor het reizen naar Madeira … integendeel!

Op mijn vraag ‘waarom er vanaf april 2007 je geen vlucht (Funchal – Amsterdam) op de donderdagen kunt boeken’ … heeft Transavia mij net daarover gebeld.

Het is namelijk zo dat je online (dus via hun website) vanaf april dit jaar alleen de vluchten op de maandagen kunt boeken. De vluchten op de donderdagen blijven wel plaatsvinden, echter deze zijn gereserveerd voor de Nederlandse reisorganisaties.

Dit betekent dus als je een donderdag vlucht (AMS-FNC) wilt boeken dan:

a. je dat via een Nederlands reisbureau moet doen;
b. en dus een verblijf in een hotel aan gekoppeld wordt;
c. in Nederland moet doen en dus niet meer vanuit het buitenland.

Dit betekent dus voor de Nederlandse gemeenschap hier op het eiland Madeira dat rechtstreekse vluchten naar Nederland vanaf begin zomer gehalveerd worden. Tevens zorgt Transavia hiermee dat je beperkt wordt om je eigen vakantie pakket samen te stellen via het Internet met als bestemming Madeira.

Onbegrijpelijk eigenlijk want in andere Europese landen zoals Duitsland, België, Engeland enz. komen er meer rechtstreekse vluchten die je via het web kunt boeken.

Persoonlijk vind ik dit een kwalijke zaak en ik kan alleen indenken dat Transavia samen met de (grote) Nederlandse reisorganisaties misbruik maken van de situatie (rechtstreekse vluchten naar Madeira vanuit Nederland). Misschien moet ik mijn vriend Ab Jan Tuin vragen om met hen een hartig woordje toe te spreken.

5 gedachten over “Transavia – Het Antwoord”

  1. Dit is een regelrechte schande, mijn besluit hierop??? Ik vlieg NOOIT meer met Transavia, als ze op die manier de vooruitgang van het internet willen dwarsbomen, ze doen maar, maar niet met mij!!!! Vluchten genoeg, elders!!!

  2. Heb gisterenavond Transavia gemaild et de vraag waarom op donderdag niet meer wordt gevlogen en dat daardoor een korte vakantie van 8 tot 10 dagen niet meer aan de orde is.
    En toen kwam het volgende bericht. Rare zaak nietwaar?

    Your message has been delayed and is still awaiting delivery
    to the following recipient(s):

    contact@transavia.net
    Message delayed

    Your message is delayed
    Message for domain transavia.net delayed at TRANSAVIA.COM.

    Unable to deliver to domain for 30 hours.
    Will continue trying for 18 hours.

    – Tekst uit oorspronkelijke bericht weergeven –
    No action is required on your part.
    Last attempt failed because:
    Can’t connect to host

  3. Och ze vliegen nu helemaal niet van 10 juli tot 2 september dus wat maakt die donderdag nu uit? 🙁

  4. Het klopt, de vorige keer kon ik alleen via een reisbureau boeken.
    Bovendien is het bij Transavia moeilijk om lang vooraf via internet te boeken.

Reacties zijn gesloten.