Internetdinosaurus

Karel komt weer in beeld. Hij is wat ik noem een ‘internetdinosaurus’ … iemand die nog met oude ideeën leeft … en nog niet op de hoogte is (of niet wil zijn) met de nieuwe technologieën op het gebied waar hij mee bezig is. Een voorbeeld ..

Gisteren kwam de chef van de boekhouding onze kamer binnen. Blijkbaar voor Karel een gelegenheid om zijn zegje (in het bijzonder naar mij toe) te doen …

Karel: ‘Kijk, dit is wat we nodig hebben‘ en hij wees naar het beeldscherm.
‘Dit is wat verkoopt!’ bijna schreeuwend … en in een hoge toon … nerveus tikkend op het beeld scherm om mijn aandacht te lokken.

Ik zag aan zijn lichaamstaal dat hij wilde dat ik het ook zag. Ik liep naar zijn kant om het, volgens hem summum van marketing te bewonderen. En wat het was? ….

Een website vol met banners (reclame afbeeldingen), alle kleuren wat de regenboog niet heeft en bewegende beelden die als enige doel hebben om je ogen dol te draaien.

In mijn hersenen slaakte ik een zeer diepe zucht …. en ik moest de net verteerde lunch van die dag tegenhouden dat dreigde mijn maag te verlaten … na het zien van zulke tafereel …

Afgelopen dagen heb ik veel geleerd op marketing gebied … en vooral op het gebied van Internet … en 1 ding is zeker …de ideeën van onze dinosaurus zijn achterhaald. Het probleem is …. dat deze dinosaurus het nest bewaakt waarop het website-ei zich bevind .. en het verstandig is dat ik (nog niet) een poging waag om dat ei te bemachtigen. Maar wie weet … zal me een keer lukken ….

Leave a Reply