Het doek is gevallen!

Het doek is gevallen …. met mij in de hoofdrol …. maar ik mocht het podium niet op. De rol had ik al, maar de regie wist niet wat ze moesten doen en het decor was er nog niet. Ik stond vanaf mei dit jaar klaar te wachten achter de gordijnen …. de titel voor mijn hoofdrol had ik al … alleen de teksten was nog onbekend. Nu hebben de producent en regisseur … na drie maanden …. eindelijk een beslissing genomen.

Ik ontving net de volgende e-mail:

Dear Mr Amaro, Find in attachement your terminaison letter. Thanks again for your assistance. Best regards,

Het toneelstuk met de naam ‘Vectone’ zal dus niet plaatsvinden.

Aan één kant ben ik blij … want dan weet ik waar ik aan toe ben en … een baan hebben zonder te werken is niks voor mij (sorry!). Aan de andere kant baal ik omdat ik tij heb verloren door te wachten … immers ik had een getekend contract en kon niet verder solliciteren. Tevens voel ik dat ze me aan het lijntje hebben gehouden al die tijd … en dat haat ik.

Ik ben dus weer beschikbaar en op zoek naar een baan. Voor het eerst in mijn leven dat ik in een jaar twee keer van baan ben veranderd. Morgen ga ik beginnen met sollicitaties te mailen. Nu wil ik even dit alles verwerken. Mijn verstand geeft aan dat het goed is dat het nu duidelijk is … maar mijn gevoel is toch gekrenkt.

Inmiddels heb ik naar een verklaring geëist … en ze hebben geantwoord:

The reason is that we are closing the Madeira operation because it is no longer part of our group strategy.

Goed! Voor mij is het doek dus echt gevallen …. ik trek nu zelf aan de touwen …

6 gedachten over “Het doek is gevallen!”

  1. Het was ook te mooi om waar te zijn, achteraf… Kunnen ze je zomaar per direct ontslaan of zit er nog een opzegtermijn aan vast?
    Succes bij je sollicitaties, Don!

  2. Tjonge!!! Wat vervelend voor je, zeg!
    Wat een klungelige manier van doen, van zo’n bedrijf! Sluit me aan bij Casa’s vraag:’Kan dat zomaar?’
    En inderdaad wat een verspilling van capaciteit en tijd!
    Ook ik wens je veel succes met solliciteren. Maar voor nu, wens ik je eerst, ook sterkte!

  3. @CasaSpider: Dank je wel. Er is wel een opzegtermijn, alleen in mijn geval … merk ik er weinig van … want de termijn zal hetzelfde lijken als de afgelopen drie maanden …

    @Kristel: Helaas … 🙁

    @Marisa: Dank je wel. Komende weekend gaan we allebei weg naar Porto Moniz … even tussenuit.

  4. Don

    Ik vind het erg vervelend voor jouw en Wil dat je weer eens bent “gebruikt”. Maar ik heb alle vertrouwen in je dat je dit op een positieve manier zult gebruiken in de toekomst.

    In Engeland heeft elke nieuwe werknemer een “Probation Period” van 3 maanden. Als deze periode succesvol wordt volbracht, moet je werkgever je schriftelijk een contract aanbieden (meestal over een onbepaalde periode). In dit contract moet tevens het opheffen van het contract vermeldt staan (voor werknemer en werkgever). Dit is meestal 1 week of 1 maand (in de “Probation Periode” kan de werkgever je op staande voet ontslaan) maar in Don z’n situatie is dat niet het geval. Tevens heeft een werknemer in Engeland in zijn eerste jaar geen arbeidsrechten in betrekking op “Hiring &Firing”.

    Helaas, in Don z’n situatie moet de opzeggings termijn worden uitgewerkt of uitbetaald van het moment dat de werkgever de werknemer schriftelijk informeerd dat het contract wordt verbroken.

    Maar wees heel voorzichtig met een buitenlandse werkgever, want je moet wel heel goed zijn ingelicht met de sociale voorzieningen/rechten. Want je bent nu werkloos. Helaas moet je in Engeland 1 jaar gewerkt hebben voor 1 werkgever voordat je recht hebt op geld volgens de werkloosheids wet. Maar met een buitenlands verblijfplaats is dat ook moeilijk om teregelen/bewijzen.

    Dus Don, er zit er niets anders op om het teaccepteren.

    Heel veel succes in het vinden van een “vertrouwelijke” baan.

    Mochten er mensen zijn die meer vragen hebben op de werknemers recht in Engeland, neem dan rustig contact op.

    Gekke Gerit, gek op appeltaart

  5. @Gekke Gerit: Ontzettend bedankt voor je woorden c.q informatie … dat waardeer ik echt. En over gisteren … daar kom ik nog op terug … maar in ieder geval … heel heel erg bedankt voor de geweldig ervaring …. het heeft me weer bovenop ‘geschud’ :mrgreen:

Reacties zijn gesloten.